16 Mart 2010 Salı

Golf GTI’a yeni topmodel 2010


Almanya’da aralık günleri... Hava puslu... VW’nin elinde, insanları kış depresyonundan kurtaracak harika bir reçete var: Golf R. Parıltılı mavi rengiyle bu otomobil, gri gökyüzünün altında resmen ışıldayarak sürüş izlenimlerimize konuk olmayı bekliyor.
R harfini yanlış anlamamak gerekiyor. Çünkü bu harf, standart GTI’ın çekiciliğini görsel olarak da üst katmanlara taşıyor. Devasa hava girişleri, kendisini dikiz aynasında görenleri kelimenin gerçek anlamıyla tehdit ediyor, gündüz farları ise bu vahşi etkiyi daha da artırıyor. Ortada konumlandırılmış çiftli egzoz çıkışları ve büyük tavan spoyleri ise, bu otomobili neden çoğunlukla bu açıdan görebileceğinizi açıklıyor.
Çünkü R, sadece görsel şov yapan bir otomobil değil. Öncüsü olan R32, daha ağır, daha büyük ve daha müsrif bir makine olan 6 silindirli bir motora sahipti. R’da ise bu motor, yerini 2.0 lt’lik TFSI motora bırakmış. Audi S3’ten de tanıdığımız bu motor kesinlikle çok canlı ve güçlü bir makine. Direkt benzin enjeksiyonuna sahip TFSI’ın R’daki gücü 270 HP, (en önemlisi de) maksimum torku ise 350 Nm. Bu motor, turbonun yüksek hacmin yerini tutabileceğini kanıtlıyor kesinlikle.
R’ı tam bir racer’a (yarşçı) dönüştüren TFSI, ilk çalıştırıldığında boğuk homurtularla uyanıyor. 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde motorun yüksek gücü, neredeyse en küçük bir kayıp yaşanmadan asfalta aktarılabiliyor. Islak zemin? Sorun değil! Virajlar? Ne kadar çoksa o kadar iyi! Her zaman nötr kalmayı başaran otomobil, virajları neredeyse fizik kurallarına meydan okuyan hızlarla alabiliyor. Aynı motorla donatılan ancak sadece önden çekişli olarak üretilen Scirocco R ile yapılacak direkt bir karşılaştırma gerçekten heyecanlı olabilir. İkilin tek eksiği ise, R32’nin yeri göğü inleten o etkileyici motor sesi. TFSI’da turbonun o öfkeli ıslıkları sadece vites büyütürken duyulabiliyor.
Bu yeni motor tasarruf konusunda da öncüsü VR6’dan daha başarılı. VW’nin teknik verilerinde Golf R’ın ortalama tüketim rakamı, 8.5 lt/100 km olarak açıklanıyor. Ancak günlük kullanımda bu rakamın 10 lt seviyesinin altına inmesi biraz zor gibi görünüyor. Fiyat etiketiyse yeniden kış depresyonuna girmenize neden olabilir: 36 bin 400 Euro’luk Almanya fiyatı, bir GTI’dan neredeyse 10 bin Euro daha yüksek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder