16 Mart 2010 Salı

Bentley Mulsanne 2010



BENTLEY, yeni modeli Mulsanne için Manchester'daki Crewe fabrikasına 27.5 milyon sterlin yatırım yaptı. Mulsanne'nin direksiyon deri kılıfının bile 45 saatte dikilmesi dikkati çekiyor.

VOLKSWAGEN'in 12 yılda toplam 500 milyon sterlin yatırım yaptığı Crewe fabrikasında temmuz ayından itibaren üretimine başlanacak olan Bentley Mulsanne, elde dikilen koltuk ve direksiyon derileri, tamamen insan emeğiyle şekillendirilip araçlara monte edilen ahşap ve alüminyum kaplamalarla otomobilinde lüksü en üst seviyede yaşamak isteyenler için üretilecek. Arnage modelinin yerini alacak olan Mulsanne'nin her bir direksiyonun deri kaplanması 15 saat sürüyor ve çapraz dikiş istendiği takdirde ise bu süre 45 saate kadar çıkabiliyor.

Haftada 12 adet
"Otomotiv'in Heute Couture"ünü yarattıklarını belirten Bentley Dış Tasarım Şefi Raul Pires, aracın 114 dış ve 27 iç renk seçeneğine sahip olduğunu söyledi. Mulsanne için 16 farklı ahşap iç mekan seçeneğinin sunan İngiliz üretici, çok özel ağaçlardan

elde edilen bu kaplamaların daha uzun yıllar kullanılabilmesi için, kesilen her ağacın ardından aynı cinsten iki ağacın dikiyor. Fabrikada, günde ortalama 30 araç üretilirken, sadece Mulsanne modelinden ise haftada 12 adet bantlardan inecek.

Türkiye'yi izliyor
Son dönemde Çin pazarından ciddi talep gördüklerini söyleyen Bentley Kraliyet ve VIP İlişkileri Yöneticisi Richard Charlesworth, Orta Doğu ve ABD'nin de önemli müşterileri arasında yer aldığını ifade etti. Müşterilerin taleplerine göre iç mekan geliştirme konusunda oldukça esnek olduklarını anlatan Charlesworth, "Bazı müşterilerimiz enteresan isteklerde bulunabiliyor. Kadınlar iç mekanda kriztal kullanılmasını isterken, bazı erkek müşterilerimiz de puro dolabı talep edebiliyor" dedi. 2007 yılında Doğuş Otomotiv tarafından 460 bin Euro yatırımla Ortaköy'de açılan showroomun dünyadaki en güzel Bentley mağazası olduğunu dile getiren Charlesworth, Türkiye'yi de yüksek potansiyeli nedeniyle yakından takip ettiğini ifade etti.


Kraliçenin makam aracı
İngiliz Otomobil Üreticileri Birliği'nin belirlediği bir modelin her yıl İngiltere Kraliçesi'nin makam otomobili olarak kullanıldığını söyleyen Richard Charlesworth, "Kraliçe II. Elizabeth, 2011 yılında Mulsanne kullanacak. Kraliçenin kullanacağı otomobili geliştirirken şoföründen de bilgiler alıyoruz. Şöfor aracı kullanarak yapılacak değişiklikler hakkında bize fikir veriyor. Hatta bize aracın, İngiltere yolları gereği çok sık vites değiştirdiğini ve kraliçenin de bundan rahatsız olabileceğini söyledi. Biz de aracın şanzıman sistemini buna göre yeniden gözden geçirdik."

Sadece şasisi 125 saatte yapılıyor
BOYU 5.56 metre ve genişliği 1.92 metre olan Mulsanne, yolda 10 metrekareden daha büyük bir alanı kaplıyor. Geniş motor kaputu, kaslı gövdesi ve arkaya doğru zarif bir şekilde akan, keskince biçimlendirilmiş çizgileri araca oldukça güçlü bir hava katıyor. Aracın 1950’li yıllarda üretilen Bentley S-Type modelini hatırlatacak biçimde şekillendirildiği belirtilirken, sadece aracın şasisini oluşturmak için 125 saatlik insan gücüne ihtiyaç duyulduğu kaydedildi. Mulsanne’ın ön kanatlarının üç boyutlu kıvrımlarını oluşturmak için gerekli bir işlem olan süper şekillendirme ise daha çok havacılık ve uzay sanayisinde kullanılan bir teknikle gerçekleştiriliyor. Mulsanne için özel olarak geliştirilen yeni 8 silindirli motor, çift turbo sayesinde 505 beygir güç ve 1020 Nm tork üretiyor. Ürettiği gücü 8 ileri otomatik şanzımanla arka tekerleklere aktaran aracın ağırlığı ise güvenlik sebebiyle gizli tutuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder