3 Ekim 2009 Cumartesi

Peugeot Numaralama

peugeot2rx3.jpg
Peugeot her zaman ortasında sıfır bulunan, üç rakamlı bir numaradan oluşan isimler kullanmamıştır. 1930 yılına kadar isimlendirme, üzerinde çalışılan projelerin sırasını takip eden aritmetik bir numaralama sistemine göre yapılmaktaydı. Bunun kökeni Armand Peugeot tarafından Léon Serpollet işbirliği ile 1889’da yapılan ilk Peugeot olan Type 1’e gitmektedir. Bununla birlikte, 1920’lerde, bazı modeller beygir güçleri ile daha iyi bilinmekteydi. O günlerde Peugeot 5CV veya Peugeot 10CV vardı!

201 bütün dünyada Peugeot’yu ayıran orijinal bir tarz ile yeni bir sistem başlatmıştır. İlk rakam aracın segmentini ve ürün gamındaki yerini belirtirken, her zaman sıfır olan ikinci rakam, segment numarasını zaman içinde görünüşüne göre modelin neslini belirten üçüncü rakama bağlayan eklentidir.

1930’ların başlarında 201’den sonra Peugeot modelleri bu dizi kanununa uygun olarak 301, 401 ve 601 olarak lanse edilmiştir. Bununla birlikte, D3A veya J7 gibi bazı ticari araçlar bu sisteme dahil edilmemiştir. Bugünlerde bu modeller Expert veya Boxer gibi isimler taşımaktadır.

Bu süre içerisinde, Peugeot nesillerinden en geniş gama sahip olanı altı model ile “4” (104’den 604’e), ardından 5 farklı model ile “5” (205 ila 605) ve “6” (106 ila 806) olmuştur. Bu bağlamda özel bir durum oluşturan tek model 309’dur. Bir Simca-Chrysler mirası olan bu aracın özel gelişimi nedeniyle, görünüşü bir hayli farklıydı ve bu nedenle adı o zamanki yelpazenin numaralama sisteminden farklıydı.

Bugün ürün yelpazesinin geliştirilmesi ve genişlemesi ile 4’lerin rekoru en az sekiz farklı segmentte kullanılan “7” nesli tarafından kırılmıştır. 2004 yılında yeni segment modelleri için, ortadaki sıfır rakamını çift yapma kararı alındı. Bu uygulama, sürgülü yan kapıları ile kompakt otomobil konsepti 1007’nin ve ilk Peugeot 4 x 4 SUV modeli 4007’nin lanse edilmesi ile başladı. Ardından Peugeot’nun yeni Crossover modeli 3008 ile devam etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder