12 Ocak 2010 Salı

Türk İmzalı Focus 2011

Hürriyet'in haberine göre bugün kapılarını açan Detroit fuarında sergilenen yeni Focus, 2011 yılı başında Türkiye'de satışa sunulacak. Tasarımcı Murat Güler, otomobil hakkında şunları söyledi: "Bu model 2004 yılında Avrupa için tasarladığım ikinci jenerasyon Focus'un ilk global versiyonu olacak. Daha önce Avrupa ve Amerika için farklı tasarlanan Focus, 3'üncü jenarasyonuyla birlikte tüm dünyada aynı tasarıma ve özelliklere sahip olacak. Yeni modelin dış tasarımını tamamen ben geliştirdim. Detroit Fuarı'yla birlikte vitrine çıkacak."

2010 yılı sonunda Avrupa ve Amerika'da üretimine başlanacak yeni Focus, daha sonra kademeli olarak Asya, Afrika ve Güney Amerika'da da üretilecek. Aracın sedan ve hatcback versiyonlarının global satışı 2011 yılında başlayacak. Yeni Focus'un elektrikli versiyonunun ise 2011 yılında Michigan fabrikasında üretilmesi planlanıyor.

8 Ocak 2010 Cuma

Otomobilin Yeni Lideri Hyundaı

Rakiplerine karşı otomobil pazarında tüm yıl boyunca elde ettiği hakimiyetini sürdüren ve yılın tam 10 ayında liderlik koltuğunu kimselere bırakmayan Hyundai, toplam 60 bin 645 adet otomobil satışı ve yüzde 16,4'lük pazar payıyla 2009 yılını lider kapattı. 2008 yılında da pazardaki baskısını hissettirerek otomobil satışlarında ikinci olan ancak 2009'da satışlarını tam yüzde 112 oranında artırarak liderliği ele geçiren Hyundai, böylece otomotiv sektörünün parlayan yıldızı haline geldi ve otomobil pazarında uzun yıllardır süren bilindik egemenliğe de son vermiş oldu.

Hyundai ürünlerinin üstün güvenliği ve kalitesi, müşterilerine sunduğu fırsatlarla birleşince liderliği kaçınılmaz oldu. Hyundai, Aralık ayındaki 12 bin 359 adetlik otomobil satışı ve yüzde 21,6 oranındaki pazar payıyla lider olurken aylık toplam satış rakamı ise 12 bin 886 adet olarak gerçekleşti.

"Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen Aracı" olmayı uzun süre önce garantileyen Accent Era'dan ise 2009 yılında 32 bin 968 adet satıldı. Böylece Accent Era, 54 markanın bulunduğu Türkiye Otomobil Pazarı'nda 49 markanın toplam yıllık satışını bile tek başına geride bırakmış oldu. Hyundai'nin diğer modelleri olan i10, Getz/i20 ve Matrix de 2009 yılının satışlarında ait oldukları segmentlerde tüketiciler tarafından diğer tüm rakip modellerden daha fazla tercih edilerek kendi segmentlerinin liderleri oldular.

Hyundai Assan Başkanı ve CEO'su Kwang-Heum Um liderlikle ilgili, "Tüm dünyada ve Türkiye'de herkes 2009 yılını "kriz yılı" olarak hatırlayacak ancak Hyundai Ailesi için 2009 yılı "başarı ve liderlik yılı" olarak akıllarda kalacak. Kore'deki merkezimizden aldığımız sınırsız destek ve tüm bayilerimiz ile çalışanlarımızın özverili çalışmaları sayesinde bu yılki krizi fırsata çevirmeyi başardık. Geçen yıl otomobil satışlarımızı yüzde 112 artırarak hedeflerimizi fazlasıyla gerçekleştirdik ve Türk Otomotiv Sektörü'nde bir tarih yazdık. Hyundai'nin sözlüğünde "yapamam" ya da "imkansız" gibi kelimeler bulunmamaktadır çünkü herşeyi yapabileceğimizi geçmiş yıllarda ve özellikle 2009 yılında gösterdik. Ancak 2010'da daha da fazla çalışmak zorundayız çünkü başarıyı kalıcı kılmak onu elde etmekten her zaman daha zordur. Hyundai 2010 yılında yatırımlarına hız kesmeden devam edecek ve biz de Hyundai Assan olarak i20 modelimizi öncelikle Türkiye Pazarı için üretmeye başlayacağız. izmit Fabrikamız'daki temel üretim modelimiz Accent Era şu an 'Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen Otomobili'dir ve i20'nin de kısa bir süre içinde bu unvanı elde edeceğine inancımız tamdır" dedi.

Hyundai Assan Yurtiçi Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu ise şunları söyledi: "Dünyada 40, Türkiye'de 20 yıllık bir geçmişe sahip olan Hyundai henüz çok genç bir marka ancak son yıllardaki performansımızın bir sonucu olarak tüketicilerden çok olumlu geri dönüşler almaktaydık. Yıllar içerisinde pazardaki sıralamaya bakacak olursanız gelinen durum aslında bir sürpriz değil, biz liderliğe uzun süredir hazırdık zaten. Hyundai'de herkes, bir tek müşteri için çalışır. Her defasında bir tek müşteri için... Her sabah o bir tek müşteri için uyanırız ve vargücümüzle çalışırız. Müşteri müşteri, tek tek, araç araç, ta ki müşterinin takdirini kazanıncaya kadar her gün ve her an tek bir satış için mücadele eden bir markayız ve bizi iyi takip eden kendini markasına adamış bir yetkili satıcı teşkilatımız var. Bu yıl göstermiş olduğumuz performansla da Türkiye'nin markası olduğumuzu net bir şekilde ispatlamış olduk. Rakiplerimiz arasında uzun yıllardır Türkiye'de üretim yapan, hatta çok uzun bir süredir liderlik koltuğunu bırakmayan markalar var. Hyundai'nin ürün teknolojisi, marka imajı ve algılanması özellikle son yıllarda büyük bir gelişim kaydetti. Buna yetkili satıcı ağı hizmet alt yapısına ve tüketicimizle kurmuş olduğumuz ilişki kalitesine son 5 yıldır süreklilikle yapmış olduğumuz yatırımları ekleyecek olursak gelinen durumun bir tesadüf olmadığı kolayca anlaşılabilir. Üstün kalitede araçlarımız, her konuda sunduğumuz üstün kalitede hizmet anlayışımız ve müşteri odaklı yaratıcı programlarımızla bugünkü sonuçlarla ortaya çıkan bir devrime imza attık ve kanıksanan kalıpları kırmayı başardık. Hyundai, müşteri memnuniyeti konusunda önemli bir yol katetti ve basamakları çıkmaya da devam edeceğiz. Yaptığımız her uygulamayı, müşterilerin ihtiyaçlarını gözeterek yaptık. Müşteri odaklı çalışmalar yapıp, bu bakış açısıyla doğru orantılı bir altyapı kurup kurum kültürü oturttuk. Sonuç olarak uzunca bir süredir tüketici tarafından fark edildik. Bu başarıda Hyundai için çalışan her bireyin, tedarik zincirinin, üretimin, Hyundai'nin tüm departmanlarının ve kendini bu işe gönülden adamış satış-pazarlama ve yetkili satıcı teşkilatımızın çok büyük payı vardır. Hyundai markası, Türkiye'de olduğu kadar tüm dünyada da büyük bir yükseliş içindedir ve global satışlar daralırken Hyundai satışlarını yüzden 10'dan fazla artırmıştır. Kısacası 2009, Hyundai'nin yılı olmuştur. Bu doğrultuda Hyundai markasının ve ürünlerinin güvenliğine, kalitesine, performansına, konforuna ve ekonomikliğine güvenen ve bütün rakiplerimizden daha fazla tercih edilmemize sebep olan tüm müşterilerimize teşekkür ediyoruz. Özellikle ilk yarısının durgun geçeceğine inandığımız 2010 yılında ise liderliğimizi pekiştirmek için daha da fazla çalışacağız ve hem çalışmalarımızla hem de yepyeni modellerimizle daha fazla kişiyi Hyundai Ailesi'ne kazandırmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız.
Bugün, Türk otomotiv sektöründe bir devrin kapandığı ve yepyeni bir devrin başladığı, sektör tarihine yazılacak bir tarihtir. Zira Hyundai, böylesine puslu bir ekonomik ortamda otomotiv pazarındaki tüm paradigmayi alt üst ederek 2009 senesi itibariyle otomobil pazarı liderliğine yerleşmiştir. Büyük özverilerle ele geçirilen bu LiDER'lik mertebesinden ve emeği geçen tüm aile bireylerinden büyük gurur ve onur duymaktayız".

Fiat'tan 2010 Atağı

Fiat Fiorino ve Fiat Doblo modellerinin tüm versiyonlarında % 10 oranında peşin alım indirimi sunan Fiat Ticari Araçlar, Fiat Scudo ve Fiat Ducato modelleri içinde % 6 oranında peşin alım indirimi sunuyor. 2009 yılında 55 bin 224 adet hafif ticari araç satarak Türkiye'nin açık ara tercihi unvanını kazanan Fiat Ticari Araçlar ürün yelpazesindeki Fiat Fiorino 19 bin 710 TL, Fiat Doblo 20 bin 260 TL, Fiat Scudo 35 bin 910 TL ve Fiat Ducato ise 36 bin 900 TL'den başlayan kampanyalı anahtar teslim satış fiyatıyla bayilerde yer alıyor. Satın alma tercihini Fiat Fiorino ve Fiat Doblo'dan yana kullanacak tüm müşterilere ise standart olarak 3 yıl/150 bin km garanti avantajı sunuluyor.
Haber:  2009'un Hafif Ticari Kralı Fiat'tan 2010 Atağı!
Fiat Ticari Araçlar, 2009 yılı sonunda hafif ticari araç pazarında birinciliğini açık ara satış başarısıyla tamamlarken bir yandan da yeni yıl ile birlikte 2010'a özel ve cazip imkanlar sunan yeni bir kampanyaya start verdi. 31 Ocak tarihine kadar sürecek kampanya kapsamında peşin alımlarda % 10'a varan indirimler sunuluyor. Fiat Scudo ve Fiat Ducato için % 6, Fiat Fiorino ve Fiat Doblo modellerinde % 10 oranında peşin alım indirimi sunan Fiat Ticari Araçlar, böylece 3 bin 500 TL'yi aşan fiyat avantajı sunuyor.
Fiat Ticari Araçlar'ın Ocak kampanyası kapsamında Fiat Fiorino 19 bin 710 TL'den; Fiat Doblo 20 bin 260 TL'den; Fiat Scudo 35 bin 910 TL'den; Fiat Ducato ise 36 bin 900 TL'den başlayan anahtar teslim başlangıç fiyatlarıyla tüketicilerin ilgisine sunuluyor. 2010 yılının ilk ayında satın alma tercihini Fiat Fiorino ve Fiat Doblo'dan yana kullanacak tüm müşteriler ise araçlarına 3 yıl/150 bin km garanti ayrıcalığıyla sahip olabiliyorlar.